geisai

mu õde õpib tokyo kunstiylikoolis ehk geidais, mis igal sygisel korraldab suure yliõpilasfestivali ehk geisai – kolme päeva jooksul toimub suur hulk kõikvõimalikke kontserte, etendusi ja näitusi, kirbuturg ja leegion ajutist kohvikut; kõik see algab uhke paraadiga ueno pargis ning lõppeb tavaliselt veidi käest ära sambapeoga. kuna tegu on kunstiylikooliga, siis sealne kirbuturg on rohkem kunstiturg, sest enamasti myyvad seal yliõpilased oma loomingut ja öeldi, et inimeste hulgas on juba teada, et sinna tasub tulla kvaliteetseid ja huvitavaid asju ostma ja tavaliselt minevat yliõpilastel äri väga hästi. mu õde oli koos mõne oma kursusekaaslasega seal turul yhe myygikoha kinni pannud ja nad kutsusid ka mind lahkelt endi sekka selliseid käsitsitehtud väikseid kotte ja märke myyma ja tõepoolest, äri läks väga hästi – praktiliselt kõik, mis ma olin valmistanud, osteti ära, nii et lõpuks jäid alles veel ainult mõned vähesed asjad, mis ma viimaks hetkel lähedal olnud sõpradele laiali jagasin.

paraku pole mul pilti esimesest päevast, kui meie korv oli veel pungil nendest linnukestest, mida ma aasta tagasi suure innuga olin teinud – kui ma kuulsin, et lähen geisaile oma vara myyma, siis ma mõtlesin kohe, et need linnud kuluks väga ära märkide väljapanekul (ma jagasin neid niisama koos märkidega kaasa), aga mul on pilt teisest päevast, kui neid ka veel paras hulk alles oli ning tõsi, meie selja taga oli balzac ise.

see, et ma jaapani keelt ei oska, ei seganudki eriti inimestega ‘suhtlemisel’ – tundus, et inimestele mitte ainult ei meeldinud mu asjad, vaid nad olid valmis nende eest ka päris raha maksma – see oli midagi uut. ma arvan, et geisai on osalt syydi ka selles blogis – varem tegin ma oma vidinaid ainult oma perele või sõpradele, kes muidugi, head inimesed nagu nad on, ytlevad oi-kui-tore, aga nyyd avastasin, et võib-olla leidub veel teisigi inimesi, keda võiksid mu valmistused huvitada. kogu tegeliku raske myymistöö tegi geisail ära muidugi mu õde, sellal kui mina kõrval malbelt naeratasin ja väärikas välja näha pyydsin, oma sydameheaduses tegi ta mulle isegi kustukummist ‘päris jaapani meistritempli’ mu nimega, millega me kõik pakendid yle tembeldasime.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to geisai

  1. Aprilapril says:

    Muudkui loen ja loen ja tunnen rõõmu, et leidsin Su blogi. Aitäh.

  2. karoliinahv says:

    Ohh, selline jutt tekitab kohe piinlikkust – aitähh hoopis sulle!

Leave a Reply

