nukkude seltsis

esimene, kes minuga seltsis, oli tšaardas, kelle ma tegin tartus ylikoolis. ta on nyyd juba peaaegu kymme aastat vana (auväärt iga nukule), aga ta on mu nukkudest ikka veel kõige mässumeelsem ja parema meelega ta tantsiks kogu aeg.

 

 

siis tuli jubileum. tema ma tegin yhel suvel kreekas ja ta on selline rahuliku loomuga; talle meeldib yksi ringi jalutada ning alati on tal ta yleõlakott kaasas, kus ta hoiab oma varandust – suurt nööpi, mis on ta juustega täpselt yhte värvi.

 

irma, kes tekkis, kui ma olin yheks semestriks kopenhaagenis, on nii häbelik, et tal pole õieti suudki ja ta on nii väike, et ta sisemus on hakanud õmblustest välja paiskuma – avar hing, järelikult.

 

 

buhhaara on kreekast ja tema on mu’ga kõige kauem koos olnud. buhhaaral on koer baikal ja nad on lahutamatud. kui öelda yks sõna buhhaara kohta, siis oleks see ‘tasakaal’ – kuni baikal on koos temaga, on kõik korras. buhhaara saab jubileumiga päris hästi läbi, kyllap kuna nad mõlemad on kreekas tehtud.

 

 

aga muidugi nad on kõik head sõbrad.

 

 

kreekas elasid buhhaara ja baikal raamaturiiulil yheskoos härra linnuga,

 

aga tundub, et nyyd on irma oma häbelikkusest ja härra lind oma tõsidusest yle saanud ja neist kahest on saanud väga head sõbrad.

 

 

viimane tegelane seltskonnas on hanami, kes alles hiljuti saabus jaapanist – ma tegin ta kreekas ja saatsin siis oma õele jaapanisse. ta näeb veel natuke nukker välja, sest tal on terve elu olnud koduigatsus ja ta ei ole veel kodus olemisega päris harjunud.

 

kui nad kokku satuvad, siis kyllap on neil palju oma erinevatest elukäikudest yksteisele jutustada, aga tavaliselt elavad nad köögis – buhhaara ja baikal maitseaineriiulil ja kolm vana sõpra – jubileum, irma ja tšaardas – kylmkapi otsas, kus ka härra lind hoiab nende seltsi.

ainukestena on veel puudu pille, kõige esimene nukk, kelle ma esimest korda kreekas olles tegin ja kellel olid tumesinised paeljuuksed ja punased tunked ja kelle ma tagasi tulles yhele väiksele tydrukule jätsin ja oliiv, kelle ma tegin oma vennale – tema peaks kusagil ikka veel alles olema ja kyllap yhel päeval tutvustan ma teda ka.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

